Wiedma 1
                       poziom2KUP BILET
 Na podstawie książki Doroty Masłowskiej „Jak zostałam wiedźmą”
 
Adaptacja i reżyseria: Ewelina Pietrowiak
Scenografia i kostiumy: Ola Gąsior, Martyna Kander
Muzyka: Łukasz Damrych
Przygotowanie wokalne: Martyna Henke
 
 
Obsada:
 Agata Butwiłowska
 Klaudia Kalinowska
 Adrianna Maliszewska 
 Katarzyna Stanisz 
 Wojciech Schabowski
 Wojciech Stagenalski
 Michał Szostak
 Joanna Wiśniewska
 Karolina Zajdel
 

Premiera - 14.03.2020r.
Dla widzów od 8 lat
Czas trwania: 90 minut

 
 
...a jak już zasną, to nie śni im się nic ładnego, nie, 
tylko że mają więcej, więcej, więcej, więcej – 
albo że mają mniej, mniej, mniej, mniej, ciągle mniej, 
prawie nic.
Dorota Masłowska, Jak zostałam wiedźmą
 
 Tak jak współczesne krainy snów różnią się od dawnych, tajemniczych, tak współczesne bajki różnią się od klasycznych. Dorota Masłowska, jedna z najbardziej poczytnych polskich pisarek, w swym jedynym tekście napisanym dla dzieci, zaprasza nas w podróż do baśni współczesnej. Baśni wypełnionej dzisiejszymi postaciami, jak Pracownik stacji benzynowej, Kasjerka hipermarketu, Konsultantka firmy kosmetycznej czy Mama ćwicząca taekwondo oraz dzisiejszymi gadżetami: iPhonem, iPuderniczką i samochodami. 
 Wygłodniała Wiedźma wyrusza na poszukiwanie niegrzecznego dziecka, idealnego do schrupania. Znajduje Dziewczynkę, jednakże elektroniczny wykrywacz dobra wyraźnie wskazuje, że dziecko jest zbyt dobre, wobec czego może okazać się trujące. Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji staje się zmieszanie Dziewczynki z jakimś niegrzecznym Chłopcem. Używając Pyłu Sennego, dzięki któremu przeniosą się do Snu Krainy i atomizera Podmiana Myśli, Wiedźma wyśle Dziewczynkę na poszukiwanie niegrzecznego Chłopca. Podróż okaże się brzemienna w skutkach dla Wiedźmy, dla Dziewczynki oraz  pozostałych bohaterów. W jej trakcie poznamy bolączkę współczesnego świata - plagę wszechogarniającego konsumpcjonizmu. Dorota Masłowska, niezwykle umiejętnie i nienachalnie, prowadzi wątek wiecznego nienasycenia, zarówno dzisiejszych dorosłych, jak i dzieci, ich manii kupowania wszystkiego, ślepej podatności na reklamę, nigdy niezaspokojonego głodu posiadania. Głód ten wdarł się nawet w ludzkie sny. Podążając przez miasto i zaglądając ludziom w okna Wiedźma zauważa, że pragnienie więcej jest nie tylko wypowiadane i realizowane na jawie, ale też we śnie. 
 W spektaklu poetycki tekst Doroty Masłowskiej jest mówiony i śpiewany. Muzykę do współczesnych songów napisał Łukasz Damrych, towarzyszą nam one od początku, zbliżając sztukę do musicalu.
 
 
 
Ewelina Pietrowiak                                                 
Reżyser teatralna i operowa, scenograf. Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej, Wydziału Reżyserii  Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza oraz Podyplomowych Studiów na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie.
Zadebiutowała „Pokojówkami” J. Geneta w warszawskim Teatrze Ateneum. Na tej scenie zrealizowała również „Sonatę jesienną” I. Bergmana, „Trash story czyli sztukę niepamięci” M. Fertacz oraz „Kasta la Vista” S. Thiéry. Reżyserowała między innymi w  warszawskim Teatrze Syrena oraz w Teatrze Dramatycznym musicale „Cabaret” Kander-Ebba oraz „Kinky boots” H.Fiersteina.
W teatrze operowym zadebiutowała realizacją „Jutra” T. Bairda w Operze Wrocławskiej. W kolejnych sezonach wyreżyserowała „Halkę” St. Moniuszki, „Carmen“ G.Bizeta,  „Matkę czarnoskrzydłych snów” H. Kulenty a także prapremierę opery Z. Krauzego „Pułapka” na podstawie dramatu T. Różewicza. Kolejne premiery to m.in. „Uprowadzenie z Seraju” W.A.Mozarta, „Semiramida riconosciuta” L.Vinci, „Don Desiderio” J.M.K. Poniatowskiego oraz „Space Opera" A. Nowaka w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Jest wykładowcą na Wydziale Sztuk Scenicznych Akademii Muzycznej w Łodzi.
W latach 2011-2013 pełniła funkcję dyrektor artystycznej Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie. Została nagrodzona Złotą Różą - nagrodą tygodnika Temi za „wyprowadzenie tarnowskiej sceny na prostą po kilku latach marazmu i przyciągnięcie do teatru widzów".
Jest laureatką nagród za swoje realizacje scenograficzne i reżyserskie, m.in.:
- nagroda dla najlepszego scenografa XIV Międzynarodowych Toruńskich Spotkań Teatrów Lalek za scenografię przedstawienia „Wierszalin. Reportaż o końcu świata”, 
- nagroda im. Zbigniewa Krawczykowskiego przyznana przez Rektora Akademii Teatralnej w Warszawie za dobrze rokujący początek pracy zawodowej, 
- nagroda indywidualna za reżyserię przedstawienia „Kasta la Vista” na XV Ogólnopolskim Festiwalu Komedii TALIA, 
- nagroda główna za spektakl „Kasta la Vista” na V Katowickim Karnawale Komedii, 
- Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury dla najlepszego reżysera 
Za swoje realizacje operowe została nominowana do Paszportu Polityki w kategorii Muzyka Poważna
 
Ola Gąsior
Absolwentka Wydziału Scenografii (2013-2018) oraz Wydziału Konserwacji Dzieł Sztuki (2009-2016) ASP w Warszawie. Zajmuje się projektowaniem scenografii i kostiumów teatralnych. Współpracowała między innymi z Teatrem Dramatycznym m.st. Warszawy, Teatrem Ateneum w Warszawie, Operą Śląską w Bytomiu, Teatrem Nowym w Łodzi, Teatrem Telewizji Polskiej. Została dwukrotnie wyróżniona w konkursie o Nagrodę Scenograficzną im. Jerzego Moskala (2016, 2018), a w 2019 roku nominowana do nagrody Teatrów Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii najlepsza scenografia. Jej prace były prezentowane na wystawach w kraju i za granicą, m.in. ‘PQ+2019 – Prague Quadriennal of Performance Design and Space’ (2019); ‘Costume at the Turn of the Century, 1990-2015’ (2018), ,,Coming Out - Najlepsze Dyplomy ASP’’ (2018), w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie (2019). 
Od 2018 roku pełni funkcję asystenta w Pracowni Projektowania Kostiumu Wydziału Scenografii ASP w Warszawie.
 
Martyna Kander
Absolwentka Wydziału Sztuki Mediów i Scenografii ASP w Warszawie (2012); w ramach programu Socrates Erasmus studiowała również w Accademia di Belle Arti w Wenecji.
Zrealizowała spektakle na scenach operowych i dramatycznych, m.in. w Operze na Zamku w Szczecinie, Operze Nova w Bydgoszczy, Operze Kameralnej w Warszawie, Teatrze Powszechnym w Warszawie, Teatrze Studio w Warszawie, Teatrze im. Juliusza Słowackiego, Teatrze Narodowym w Warszawie, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Teatrze Lalka, Teatrze Guliwer. 
Współpracowała m.in. z Grażyną Kanią (Sebastian X Noréna, 2012; Romeo i Julia Shakespeare’a, 2013), Waldemarem Raźniakiem (Scena na wypadek deszczu Cottona, 2013; Joanna Szalona; Królowa Janiczak, 2013; Aksamitny królik Williams, 2014; Otello Shakespeare’a, 2015), Natalią Kozłowską (Księżycowy Pierrot Schönberga, 2013 – kostiumy; Agrippina Händla, 2014 – kostiumy; Pigmalion Rameau, 2015), Natalią Babińską (Hrabina Marica Kálmána, 2014; Rigoletto Verdiego, 2014; The Turn of the Screw Brittena, 2016, Straszny dwór Moniuszki, 2019), z Marcinem Hycnarem (Tonacja blue Hare’a (2014), Romeo i Julia Shakespeare’a (2015), Opowieści o zwyczajnym szaleństwie Zelenki (2016), Opowieść zimowa Shakespeare’a (2017), Księżniczka na opak wywrócona Calderona de la Barki, Fizycy Durrenmatta), Robertem Bondarą (Legenda Bałtyku Nowowiejskiego, Szeherezada Rimskiego-Korsakowa, Medea Barbera), Maciejem Prusem (Letnicy Gorkiego).
Wzięła udział w kilku wystawach, m.in. The International Stage Design Students’ Works Exchange w National Centre for the Performing Arts w Pekinie (2012), Scenografia 6D w Muzeum Śląskim w Katowicach (2012), Kostium na przełomie wieków w Państwowym Centralnym Muzeum Teatralnym im. Aleksieja Aleksandrowicza Bachruszyna w Moskwie (2015), Wymiary scenografii w Muzeum Śląskim w Katowicach (2016). 
Dwukrotnie została wyróżniona stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne oraz nagrodami za twórczość na polu scenografii, w tym Nagrody im. T. Roszkowskiej, Nagrody im. Jana Kiepury, Nagrody im. J. Moskala na Festiwalu Nowej Scenografii oraz Nagrody Specjalnej ZASP im. A. Pronaszki.
Od 2014 roku pracuje Wydziale Scenografii ASP w Warszawie, gdzie w 2018 roku obroniła tytuł doktora sztuki.
 
 
Łukasz Damrych 
Pianista, aranżer, kompozytor oraz producent muzyczny.
Twórca muzyki do wielu spektakli, przez wiele lat współpracował z teatrem akrobatycznym Ocelot. Na 26. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2006), występując jako akompaniator Bartosza Porczyka, otrzymał nagrodę - Tukan Aranżer, przyznawaną za najlepszą aranżację muzyczną. Jest także autorem muzyki i aranżacji utworów w autorskim spektaklu artysty pt. "Smycz" oraz producentem muzycznym jego debiutanckiej płyty pt. "Sprawca" (2011)
Jako klawiszowiec od wielu lat współpracuje z takimi wykonawcami i zespołami jak: The Positive (Mateusz Krautwurst) , Natalia Lubrano czy Alicja Janosz, Mesajah. Od 2009 aranżuje, nagrywa i produkuje muzycznie kolejne trzy płyty Katarzyny Groniec. Zaaranżował i wyprodukował również płytę pt. "ZOO" - piosenki Agnieszki Osieckiej (2014).
Ma na koncie produkcję debiutanckiej płyty Małgorzaty Kuś - Shata QS pt. "Man kinde". W 2013 razem z zespołem Shata QS wygrał 6 edycję programu muzycznego Must Be The Music- Tylko Muzyka. W 2012 roku za produkcję muzyczną płyty wrocławskiego gitarzysty bluesowego pt. "Bartek Miarka band " otrzymał nagrodę Gazety Wyborczej.